tisdag 1 juni 2010

Ny vecka, ny predikan

Dags för sista veckan före semestern, sista veckan av skolåret. Den här veckan ska jag förrätta två jordfästningar, en vigselvälsignelse och ett dop. Därtill skall jag fira två lågstadiegudsjänster och en högmässa, samt hålla tal på studentdimissionen.

Detta betyder åtta tal och predikningar. På svenska, finska och teckenspråk.

På söndag, den andra söndagen efter pingst, firar vi högmässa i Henrikskyrkan eftersom det är ärkebiskopsfestligheter i Domkyrkan. Söndagens tema är förgängliga och oförgängliga skatter och texterna kan du läsa här (först årg).

Min tanke just nu är att jag ska fortsätta på förra söndagens predikan. Här på hemsidan kommer jag också att publicera skolpredikningarna och kanske talet på studentdimissionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar