lördag 23 januari 2010

Halvvägs i skrivprocessen

Nu har jag kommit ungefär halvvägs i mitt predikoskapande. Predikan är för tillfället 3197 tecken lång (utan blanksteg). Den är alltså längre än en halv predikan men den känns halvfärdig. Mycket av det som finns på papper kommer ännu att förändras. Den är tydligt inspirerad av det jag läst idag och inleder med ett litet vittnesbörd.

Nu behöver predikan få vila. Den blir alltid bättre om den får vila lite emellan. Ikväll blir det fest och imorgon bitti skriver jag predikan klar. Jag hör som sagt till klubben "vi som skriver predikan på söndag morgon".

Om du vill höra min predikan live ska du komma till St. Katarina kyrka kl 12.00 imorgon (24.1.2010). Predikan publiceras imorgonkväll här på bloggen.

3 kommentarer:

  1. Fascinerande att läsa om textprocessen, jag har ju aldrig fattat hur predikningarna kommer till. Hoppas få höra dej snart! I övrigt i Åbo titt som tätt numera, vi får höras!

    SvaraRadera
  2. Kul att du läser! Det är ju en väldigt nördig blogg... Hör av dig när du kommer till Åbo någongång så kan vi fika eller nåt!

    SvaraRadera
  3. Näe vaddå nördig? Den är inriktad. Vilket är ett bra koncept för en blogg. Bloggar om allt och inget och dagens frukost finns det miljoner av!

    Är faktiskt i din stad nu, men sitter på utbildning hela morgondagen och sedan hoppar vi i bilen igen, så vi får försöka nästa gång!

    SvaraRadera